tisdag 29 november 2011

Inte bara gädda

För att stilla begäret av ismete så har jag lagt en beställning på lite tillbehör till vinterns fiskepass, efter att ha spenderar några timmar av att letat priser som passar en students plånbok så hittade jag tillslut en sida som passade. Köpte bjällror som ska fästas på flaggorna för att på så vis undvika risken att missa flagg och kanske sin livs fisk. Köpte även linräknare för att kunna veta exakt vilket djup man fiskar på.

Kan tyckas onödigt att ha linräknare, men kommer inte lämna nånting åt slumpen denna vinter. Målet är självklart att kliva in i 10 klubben, och efter att ha fiskat hela livet och ändå vara 3 kg från drömgränsen så måste jag ha gjort nånting fel. Så som sagt, kommer inte lämna nånting åt slumpen.

Ismete handlar bara inte om gäddfiske, efter att ha blivit inspirerad av Pontus "Billy" Wernbys fantastiska lake på 5360 gram, som fångades på mete i klarälven förra veckan så tänkte jag att ismete efter lake måste funka.
Så efter att ha kollat med gamla uvar hemikring om det finns lake i hemsjön och läst en del om fisket på nätet så är jag fast besluten att fånga även lake under vinterhalvåret. Billy går förövrigt i Yh 2 här på sportfiskeakademin.

Väderprognoserna för jullovet börjar se mer och mer lovande ut, med minusgrader både på nätterna och dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar