onsdag 25 september 2013

Någon form av organiserat kaos

Har suttit med en tom sida framför mig ett bra tag nu för att jag helt enkelt inte kommer på vad jag ska skriva. Den där jävla markören blinkar snabbare och mer irriterande för varje sekund, så då lära jag börja skriva. Ett litet tips till er med skrivkramp, har man som mig ett dåligt tålamod och ett ibland för hetsigt temperament så blir man snabbt irriterad och börjar då skriva så att fingrarna glöder. Bara för att få den där förbannade markören att sluta blinka. 

Det är nu dags att försöka sammanfatta en dag som inte innehåll så värst mycket. Jag ska försöka göra det på ett så roligt och fyndigt sätt som möjligt för att få er jag lurat hit via facebook eller instagram att stanna kvar och läsa klart.

Just de, kan också skriva att om ni vill och har möjlighet att följa mig på instagram, sök på fiskemasen

Stor skräll på det namnvalet

Det är 100% fiskebilder förutom de gånger det är något annat. Så ja, make the blue button green som ungdomarna säger.

Nej, nu spårade jag iväg. Det här är ju faktiskt en fiskeblogg, så hädanefter ska jag försöka att inte spåra ur. Stoppa mig i så fall!

Iallafall, det skulle göras ännu ett försök med flötestrolling. vi har nu kommit till mitten av augusti

Ni kanske undrar varför jag gör ett försök att sammanfatta en dag som inte innehåll mycket? Bra fråga!
Jo, lite spännande innehöll den, i cirka 10 minuter. 10 minuter under 8 timmars fiske. Jo, men så lycka till.

Med i båten var, som vanligt Victor. Skriver jag inget annat i framtida inlägg så anta att Victor satt med i båten, är han inte med fysiskt så brukar han hänga med via sms, twitter eller instagram. Vad gjorde folk egentligen under fisketurer innan internet och smartphones kom?

Har ni börjat tröttna på detta inlägg så kan jag istället tipsa om en bra låt. Spotify eller Youtube

Victor, som spelar bandy i Sandvikens AIK hade denna dag bjudit in lagkamraten Linus.

Herregud, nu har jag haft sidan med nytt inlägg uppe i snart en timme och jag har knappt skrivit något relevant. Skärpning

Vi satte igång med fisket, ett paravanspö på vardera sida och ett akterspö agnades med död mört och sattes ut. Timmarna gick och huggen uteblev. När fisken inte hugger så får man hitta andra sätt att roa sig på, Victor letar i ett av de skönaste klippen på Youtube. Vad gjorde man egentligen på fisketurer innan internet och smartphones?

Nu kommer jag till den del som detta inlägg egentligen skulle handla om, vi hade precis passerat en grundtopp när det äntligen och plötsligt högg! Linus som blivit lovad första hugget sätter mothugget medan jag styr båten i motvinden och Victor tar akterspöet och börjar veva in. Det är nu det intressanta inträffar, det hugger igen, på det akterspö som Victor är i fullfärd med att veva in. I samma ögonblick så glömmer jag för en sekund av att styra och vinden tar tag i fören och båten svänger 180 grader, kaos! Vi har nu två stycken fiskar på ingång varav en beter sig som något riktigt stort, ett spö kvar i vattnet som vi inte har möjlighet att veva in. Jag står beredd med håven, vi har bestämt oss för att håva Victors fisk först då den är störst. Hur stor den är vet vi inte än, när den kommer upp till ytan så konstaterar vi fisk över metern i alla fall. Victors fisk håvas utan problem, krokas av och säckas i vattnet. Linus fisk håvas också utan problem och vi kunde andas ut efter några väldigt intensiva, kaotiska minuter.

Jag fattar tag i kameran och fångstmännen poserar med sina fångster, då uppstår tumult i båten. Se bilden nedan!

                                                            En riktig ögonblicksbild 


Ja, det var egentligen allt som hände under 8 timmars fiske. En dag utan egentligen innehåll men som i alla fall jag aldrig kommer glömma.

Noterbart är, att gäddan Victor fick är en återfångst från några veckor tidigare.

Fan, skulle ju skriva om den fångsten först.

Jaja, får spara den historien till nästa gång. Då blir det nattfiske, stora makrillar och dåliga ordvitsar

Tack för mig




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar